Vrijdag 27 juli zijn we met bijna heel Qquest bij elkaar gekomen op een gave locatie aan het strand om aan de slag te gaan met “De Bedoeling”.
Het doel was om vlak voor de zomer(vakanties) alle collega’s de eerste uitgangspunten mee te geven over de visie en richting van Qquest.
Nu is de term De Bedoeling niet zomaar uit de lucht gegrepen. Wil je meer weten over de term en de theorie hierachter, dan kan je kijken op De Bedoeling. De Bedoeling bestaat uit een groot aantal zinnen die context geven aan de richting van Qquest en waarom we de dingen doen, die we doen.
In groepen van circa 7 collega’s heeft iedereen een reclame filmpje gemaakt om een woord uit De Bedoeling te promoten. Het resultaat is 10 fantastische filmpjes met top acteerwerk, de slechtste slogans uit de reclame geschiedenis, spannende voice overs en een superman onesie. Als overtuigende winnaar van de reclames kwam team “Vrijheid” uit de bus. Dit team wint een uitje bij De Kartfabrique. De beste ‘slechte’ slogan werd “Wees slagvaardig, maar blijf ook een beetje aardig”. Het interne projectteam van Qquest die achter dit geheel zitten, zorgen dat deze slogan zichtbaar op kantoor komt.
Komend half jaar gaan we aan de slag om hier nog meer handen en voeten aan te geven. Vooral ook om de vragen te beantwoorden “wat betekent het voor mij” en “wat kan ik er in mijn werk er mee”.
“Eerst had ik een kennis, nu heb ik een zee aan kennis”
“Qquest, van idee naar oke!”
“Wees slagvaardig, maar blijf ook een beetje aardig”
“Ququluquuu Q-to-the-resQue”
Uiteraard hebben we de zonnige middag afgesloten met een hapje en een drankje bij Solbeach te Scheveningen.
De laatste ontwikkelingen