Waar wij goed in zijn met beheer Tegenwoordig gaan we ervan uit dat diensten en applicaties overal en altijd beschikbaar zijn. Maar om mensen deze ervaring te kunnen bieden, wordt er achter de schermen heel wat werk verzet. Er zijn systemen nodig om diensten op te draaien. Applicaties worden non-stop onderhouden en aangepast. En wanneer een gebruiker tegen een probleem aanloopt, staat er altijd iemand klaar om ondersteuning te bieden. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door gepassioneerde beheerders die ernaar streven om de klant de beste ervaring te kunnen bieden. Beheerfuncties Binnen Qquest zijn er meerdere collega’s actief in een beheeropdracht. Beheer kent verschillende functies, maar deze hebben hetzelfde doel: de klant tevredenstellen en de optimale gebruikservaring realiseren. Technisch beheerders dragen zorg voor het beschikbaar stellen en verbeteren van systemen en het netwerk. Meer weten over een Technisch beheerder? Lees hier het verhaal van Benjamin waar hij mee te maken krijgt in zijn beheerrol. Applicatiebeheerders zorgen ervoor dat applicaties binnen organisaties beschikbaar blijven en optimaliseren continu de gebruikservaring. Meer weten over Applicatiebeheerder? Lees hier het verhaal van Peter Paul als applicatiebeheerder bij PostNL. Functioneel beheerders vertalen wensen vanuit de business naar de IT en ondersteunen gebruikers om hun werk optimaal uit te kunnen voeren. Meer weten over een Functioneel beheerder? Lees hier het verhaal van Iris hoe zij naar Splunk Admin is doorgegroeid bij PostNL. Beheer in praktijk Iedere beheeropdracht is verschillend en ieder bedrijf is anders. Daardoor hebben we bij Qquest een brede expertise opgebouwd op het gebied van beheer. Onze collega’s van beheer komen eens per maand bij elkaar in een expertisegroep om kennis te delen en samen kennis op te bouwen. Dat doen ze door nieuwe ontwikkelingen te volgen en ervaringen uit opdrachten uit te wisselen. Zo zorgen wij er bij Qquest voor dat beheerders kunnen uitblinken in hun opdracht bij de klant.