Wellicht ook intressant:

Klanten

ASML

De Goudse Verzekeringen

De Goudse Verzekeringen

“Het is ontzettend prettig om vanuit de business mee te denken over zaken die vooral óns raken.”

De Goudse is een onafhankelijk familiebedrijf dat verzekeringen aanbiedt, in het bijzonder ondernemersverzekeringen.

Omdat de klant centraal staat bij de Goudse, wilde de Goudse een CRM-oplossing die alle random klantcontacten ondersteunt op het gebied van vastlegging, benaderbaarheid en werkverdeling. “De uitdaging was dat we een generieke oplossing wensten, terwijl alle afdelingen hun eigen werkwijze hadden.”

Aanpak

“Doordat het CRM-project sterk op de wensen van de business leunt, is het voor ons juist belangrijk om de wensen van de business in kaart te hebben. Met het toepassen van het PDRE-framework heeft Qquest ons enorm geholpen. Hoe? PDRE gaf houvast in de weg van probleem (Waarom) en doelstelling (Wat), naar een concrete wijziging in de organisatie, processen en ondersteunende systemen. Qquest zette de juiste stakeholders bij elkaar, vroeg uit hoe de klantprocessen er nu uit zien en hoe deze er in de toekomst moeten uitzien (to-be processen) en vertaalde dat samen met ons naar een geprioriteerde set van eisen en wensen, zonder blindstaren op verleidelijke marktoplossingen.
Een verfrissende, prettige en zinvolle manier van werken”.

Resultaat

“Het PDRE-framework van Qquest hielp ons om direct te werken met de juiste scope en de juiste stakeholders. In een van de workshops bleek dat iedere afdeling in hoofdlijnen met hetzelfde klantproces werkt. Dankzij Qquest hadden we direct een gemeenschappelijk basis gecreëerd om op voort te borduren. Doordat iedere stakeholder zijn wensen kon inbrengen – en deze aan een proces werden opgehangen – werd er draagvlak binnen de organisatie gecreëerd. Ook weten we door de processschema’s beter hoe onze organisatie eruit ziet. En daar doen we dagelijks ons voordeel mee.
De volgende uitdaging is het verwezenlijken van het CRM-systeem. De wensen van de business zijn in ieder geval helder en expliciet! Door de input van de juiste stakeholders hebben we het vertrouwen dat het toekomstige CRM-systeem van waarde wordt voor de klanten en de medewerkers van de Goudse.”

“Het is ontzettend prettig om vanuit de business mee te denken over zaken die vooral óns raken.”